«Ως το πρώτο νομοσχέδιο ανάπτυξης, μετά την ψήφιση του πρώτου πλεονασματικού προϋπολογισμού μετά από μια τραγική εξαετία κρίσης» χαρακτήρισε ο υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων Μιχάλης Χρυσοχοϊδης το νομοσχέδιο με το οποίο κυρώθηκαν οι συμφωνίες τροποποίησης των συμβάσεων παραχώρησης των μεγάλων οδικών έργων, κατά την ομιλία του στην Ολομέλεια.
Όπως τόνισε αποδεικνύει το νομοσχέδιο αυτό την έμπρακτη εμπιστοσύνη προς τη χώρα μας της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και των εταίρων μας αφού επενδύουν στη χώρα μας 1,7 δισ. ευρώ για 30 χρόνια. Στο τέλος του 2015 όταν τα έργα θα ολοκληρωθούν η χώρα θα έχει ένα σύγχρονο λειτουργικό οδικό δίκτυο, είπε αναλύοντας τις αναπτυξιακές παραμέτρους.
Απέναντι στις κατηγορίες της αντιπολίτευσης για μη επωφελείς συμφωνίες και τις ανησυχίες για αύξηση των διοδίων ο κ. Χρυσοχοϊδης καταλόγισε «γενικολογίες και αοριστίες» ειδικώς καθώς όλα τα στοιχεία των έργων είναι αναρτημένα ενώ δόθηκαν απαντήσεις και στην Επιτροπή της Βουλής.
Επανέλαβε πάντως, πως με την μέθοδο των ΣΔΙΤ εξασφαλίζεται μικρότερη χρηματοδότηση, συντήρηση πολλών ετών και μικρότερες δαπάνες, ενώ είπε πως στο μόνο σημείο που αλλάζουν οι συμβάσεις του 2007 είναι μόνο το χρηματοδοτικό μοντέλο. Μια μετατροπή των έργων σε δημόσια έργα θα περνούσε από καταγγελία και την δικαστική διαδικασία, εξήγησε και επικαλέστηκε επίσης το Ελεγκτικό και Συνέδριο, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή που αποφαίνονται ότι οι τροποποιήσεις που ήρθαν στη Βουλή είναι επιβαλλόμενες από απρόβλεπτες συνθήκες, δεν συνιστούν νέα σύμβαση και δεν επιβάλλουν την επαναδημοπράτηση του έργου.
Απαντώντας στους προβληματισμούς για αύξηση διοδίων ο κ. Χρυσοχοϊδης ανέφερε ότι «δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για αύξηση διοδίων» και ξεκαθάρισε ότι η μόνη προσθήκη είναι η διάταξη για την αναλογικότητα, με την οποία υποχρεώνονται οι παραχωρησιούχοι να εγκατασταθεί ένα σύγχρονο ηλεκτρονικό σύστημα είσπραξης και διαχείρισης διοδίων, που περιλαμβάνει τη δυνατότητα λογιστικής καταγραφής για κάθε μία κατηγορία διοδίων και οχημάτων. «Η νέα διάταξη αποσκοπεί να θέσει το χρονικό ορόσημο, την προθεσμία που δεν υπήρχε στις συμβάσεις, για να υποχρεώσουμε σε ρητή ημερομηνία τους παραχωρησιούχους να βάλουν το αναλογικό σύστημα» είπε ο κ. Χρυσοχοϊδης.
Σχετικώς με τον δρόμο Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα ο κ. Χρυσοχοϊδης επανέλαβε ότι εξαιρείται από την παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού και θα κατασκευαστεί αυτόνομα ως δημόσιο έργο.
Ειδικότερα είπε πως το τμήμα Πάτρα - Πύργος - το οποίο έχει ολοκληρωμένες απαλλοτριώσεις και οριστικές περιβαλλοντικές μελέτες - με βάση την διάταξη την οποία φέρνει το υπουργείο θα κατασκευαστεί στο πλαίσιο της παραχώρησης μέχρι το τέλος του 2015.
Για το τμήμα Πύργος - Καλό Νερό (όπου υπάρχουν τα προβλήματα της ακύρωσης των περιβαλλοντικών έργων) ο κ. Χρυσοχοϊδης ανέφερε ότι, κατόπιν υποδείξεων των βουλευτών, τέθηκε μια προσθήκη - διάταξη ότι πρόκειται για έργο προτεραιότητας. Το τμήμα Καλό Νερό (Κόμβος Κυπαρισσίας) - Τσακώνα θα κατασκευαστεί το 2016 τόνισε ο υπουργός, επισημαίνοντας πως για το θέμα των απαλλοτριώσεων που έχουν ακυρωθεί και πρέπει να υπάρξει λύση, απαιτείται απόφαση του υπουργικού συμβουλίου.
Απέναντι στις κατηγορίες της αντιπολίτευσης για μη επωφελείς συμφωνίες και τις ανησυχίες για αύξηση των διοδίων ο κ. Χρυσοχοϊδης καταλόγισε «γενικολογίες και αοριστίες» ειδικώς καθώς όλα τα στοιχεία των έργων είναι αναρτημένα ενώ δόθηκαν απαντήσεις και στην Επιτροπή της Βουλής.
Επανέλαβε πάντως, πως με την μέθοδο των ΣΔΙΤ εξασφαλίζεται μικρότερη χρηματοδότηση, συντήρηση πολλών ετών και μικρότερες δαπάνες, ενώ είπε πως στο μόνο σημείο που αλλάζουν οι συμβάσεις του 2007 είναι μόνο το χρηματοδοτικό μοντέλο. Μια μετατροπή των έργων σε δημόσια έργα θα περνούσε από καταγγελία και την δικαστική διαδικασία, εξήγησε και επικαλέστηκε επίσης το Ελεγκτικό και Συνέδριο, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή που αποφαίνονται ότι οι τροποποιήσεις που ήρθαν στη Βουλή είναι επιβαλλόμενες από απρόβλεπτες συνθήκες, δεν συνιστούν νέα σύμβαση και δεν επιβάλλουν την επαναδημοπράτηση του έργου.
Απαντώντας στους προβληματισμούς για αύξηση διοδίων ο κ. Χρυσοχοϊδης ανέφερε ότι «δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για αύξηση διοδίων» και ξεκαθάρισε ότι η μόνη προσθήκη είναι η διάταξη για την αναλογικότητα, με την οποία υποχρεώνονται οι παραχωρησιούχοι να εγκατασταθεί ένα σύγχρονο ηλεκτρονικό σύστημα είσπραξης και διαχείρισης διοδίων, που περιλαμβάνει τη δυνατότητα λογιστικής καταγραφής για κάθε μία κατηγορία διοδίων και οχημάτων. «Η νέα διάταξη αποσκοπεί να θέσει το χρονικό ορόσημο, την προθεσμία που δεν υπήρχε στις συμβάσεις, για να υποχρεώσουμε σε ρητή ημερομηνία τους παραχωρησιούχους να βάλουν το αναλογικό σύστημα» είπε ο κ. Χρυσοχοϊδης.
Σχετικώς με τον δρόμο Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα ο κ. Χρυσοχοϊδης επανέλαβε ότι εξαιρείται από την παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού και θα κατασκευαστεί αυτόνομα ως δημόσιο έργο.
Ειδικότερα είπε πως το τμήμα Πάτρα - Πύργος - το οποίο έχει ολοκληρωμένες απαλλοτριώσεις και οριστικές περιβαλλοντικές μελέτες - με βάση την διάταξη την οποία φέρνει το υπουργείο θα κατασκευαστεί στο πλαίσιο της παραχώρησης μέχρι το τέλος του 2015.
Για το τμήμα Πύργος - Καλό Νερό (όπου υπάρχουν τα προβλήματα της ακύρωσης των περιβαλλοντικών έργων) ο κ. Χρυσοχοϊδης ανέφερε ότι, κατόπιν υποδείξεων των βουλευτών, τέθηκε μια προσθήκη - διάταξη ότι πρόκειται για έργο προτεραιότητας. Το τμήμα Καλό Νερό (Κόμβος Κυπαρισσίας) - Τσακώνα θα κατασκευαστεί το 2016 τόνισε ο υπουργός, επισημαίνοντας πως για το θέμα των απαλλοτριώσεων που έχουν ακυρωθεί και πρέπει να υπάρξει λύση, απαιτείται απόφαση του υπουργικού συμβουλίου.
Πηγή: pyrgospress.blogspot.gr/
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου