Το ΚΠΕ Μεσολογγίου, στo πλαίσιo προγραμματισμού των δράσεών του για το έτος 2015-2016
και του έργου «Δράσεις Δια Βίου Μάθησης για το Περιβάλλον και την Αειφορία στις 13 Περιφέρειες» που χρηματοδοτείται από Εθνικούς Πόρους, σε συνεργασία με το «Ίδρυμα Κωστή Παλαμά», το Πνευματικό Κέντρο και τη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας του Δήμου Ι.Π. Μεσολογγίου, τη σχολική σύμβουλο Δ/θμιας Εκπ/σης της Εκπ/κής Περιφέρειας με έδρα την Ι.Π. Μεσολογγίου, τους σχολικούς συμβούλους 1ης και 2ης Εκπ/κής Περιφέρειας Π/θμιας Εκπ/σης Αιτ/νίας, καθώς και τις Δ/νσεις Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης Αιτ/νίας, επ’ αφορμή της 27ης Φεβρουαρίου, ημέρας του θανάτου του εθνικού ποιητή Κωστή Παλαμά, προκηρύσσει για τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Ι.Π. Μεσολογγίου διαγωνισμό με σκοπό την ανάδειξη της περιβαλλοντικής διάστασης του έργου του Παλαμά καθώς και των αξιών που διαπότισαν το έργο του και μπορούν να συμβάλουν στη διαχείριση της σύγχρονης περιβαλλοντικής κρίσης (οικολογικής, κοινωνικής, οικονομικής) που τόσο έντονα βιώνουμε. Διότι η κρίση δεν είναι τίποτε άλλο παρά κρίση αξιών...
Τίτλος της διοργάνωσης:
« Ακούσαμε της γης το μέγα καρδιοχτύπι »
|
Σκοπός της διοργάνωσης είναι η ανάδειξη, μέσω της μελέτης του παλαμικού έργου, των μεγάλων ιδανικών και αξιών που ενέπνευσαν το έργο του ποιητή και αποτέλεσαν έναυσμα διαρκούς αναζήτησης και αξιοποίησης στο έργο του, ενώ παράλληλα προσδιόρισαν και νοηματοδότησαν τον νεοελληνικό πολιτισμό ως φυσική συνέχεια του αρχαίου ελληνικού πνεύματος. Απώτερος σκοπός, οι εκπαιδευόμενοι να μυηθούν στη διαδικασία διερεύνησης και ανάλυσης αξιών, ενώ μέσω της οικείωσης με τις αξίες του παλαμικού έργου και της σύγχρονης θεώρησής τους επιδιώκεται η πρόταξή τους ως αντίδοτο στην περιβαλλοντική κρίση.
Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση έχει θέσει στο επίκεντρο των επιδιώξεών της την ανάδειξη, διατήρηση και αξιοποίηση της πολιτισμικής κληρονομιάς, εισάγοντας στο περιεχόμενό της διδακτικά αντικείμενα σχετικά με αυτή. Μέσα από τη συγκεκριμένη διοργάνωση επιδιώκεται:
- η ανάδειξη της τοπικής πολιτισμικής κληρονομιάς που συγκροτεί η πνευματική παραγωγή του Μεσολογγίτη ποιητή και
- η σύνδεση εκπαιδευτικών και μαθητών με το έργο του μέσω της αξιοποίησής του στο πλαίσιο της διαθεματικότητας, που εκτός των άλλων επιδιώκει το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία και την ενίσχυση του εκπαιδευτικού περιεχομένου με στοιχεία που αναδεικνύουν τις ιδιαιτερότητες του τοπικού περιβάλλοντος και των ιδιαίτερων κοινωνικών και πολιτισμικών του χαρακτηριστικών.
- η αξιοποίηση σύγχρονων διδακτικών προσεγγίσεων στην εκπαιδευτική διαδικασία που αναπτύσσουν τη δημιουργική μάθηση, την κριτική σκέψη, τις κοινωνικές δεξιότητες και τη συναισθηματική νοημοσύνη των μαθητών
- η ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών σε θέματα διδακτικής μεθοδολογίας και εναλλακτικών προσεγγίσεων
- η σύνδεση της έρευνας με τη διδακτική πράξη και
- η αξιοποίηση της τέχνης στην εκπαίδευση
Ενδεικτικές θεματικές ενότητες εργασιών για εκπαιδευτικούς:
- Ανθολόγηση στίχων και αυτοτελών ποιημάτων με αναφορές στο φυσικό περιβάλλον
- Άνθρωπος και φύση στο έργο του Κωστή Παλαμά
- Χαρτογράφηση αξιών στο έργο του Κωστή Παλαμά
- Αξίες στο έργο του Κωστή Παλαμά και αξιοποίησή τους σήμερα-εποχή μεγάλης κρίσης αξιών
- Η ιδανική πολιτεία στο έργο του Κωστή Παλαμά
- Ο ιδανικός πολίτης στο έργο του Κωστή Παλαμά
- Ο πολίτης Παλαμάς
- Ο Παλαμάς και η Ευρώπη
- Διδακτικά μαθησιακά πεδία (Γλώσσα και Λογοτεχνία, Φυσικές Επιστήμες, Κοινωνικές Επιστήμες, ΤΠΕ κλπ.) και διδακτικές τεχνικές ή δραστηριότητες διάχυσης-εμποτισμού έργου περιβαλλοντικού περιεχομένου του Κωστή Παλαμά στο πλαίσιο της διαθεματικότητας του Νέου Σχολείου
- Δημιουργία θεατρικού κειμένου βασισμένου σε έργο περιβαλλοντικού περιεχομένου του Κωστή Παλαμά
- Δημιουργική γραφή με αφορμή έργο περιβαλλοντικού περιεχομένου του Κωστή Παλαμά
Ενδεικτικές θεματικές ενότητες για μαθητές:
Οι μαθητές ενθαρρύνονται να εκφράσουν με λόγο, εικόνα, σχέδιο, μουσική ή με κίνηση τον τρόπο με τον οποίο «συναντήθηκαν» με το έργο του «Περιβαλλοντικού Παλαμά». Οι μαθητές συμμετέχουν σε εικαστικές δραστηριότητες, αξιοποιώντας το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον ως εκπαιδευτικό εργαλείο και πεδίο εικαστικής έκφρασης και προβληματισμού, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής, την επίτευξη της κοινωνικής-πολιτισμικής αλλαγής και τη διασφάλιση της ισορροπίας και της συνέχειας των συστημάτων.
- Βλέπω με τα μάτια του Κωστή Παλαμά τη λιμνοθάλασσα (δημιουργικό μέρος: συγγραφή δοκιμίου, παράθεση των στίχων)
- Το Μισολόγγι του Κωστή Παλαμά
- Φωτογραφίζω, ζωγραφίζω, σχεδιάζω… συνθέτω εικαστικά εικόνες από στίχους περιβαλλοντικού περιεχομένου του Κωστή Παλαμά (δημιουργικό μέρος: εικαστικό προϊόν και παράθεση των στίχων)
- Δημιουργώ ένα παιχνίδι ρόλων μέσα από στίχους του Κωστή Παλαμά (δημιουργικό μέρος: σενάριο, ρόλοι, επιχειρήματα και παράθεση των στίχων)
- Δημιουργώ ένα ταξίδι κατευθυνόμενης φαντασίας μέσα από στίχους του Κωστή Παλαμά (δημιουργικό μέρος: κείμενο-περιγραφή και παράθεση των στίχων)
- Δραματοποίηση (δημιουργικό μέρος: συγγραφή θεατρικού έργου-μιας σκηνής ή και περισσότερων- θεατρική απόδοση και παράθεση των στίχων)
- Μουσική σύνθεση (δημιουργικό μέρος: μουσική απόδοση στίχων)
Χρονοδιάγραμμα εργασιών:
- Υποβολή Αίτησης/Δήλωσης Συμμετοχής στη διοργάνωση:
- Υποβολή τίτλων, θεματικών ενοτήτων, ονομάτων και ομάδων συμμετεχόντων:
- Υποβολή τελικού κειμένου εργασιών:
Οι σχολικές μονάδες που θα δηλώσουν με αίτησή τους συμμετοχή στη διοργάνωση θα παραλάβουν άμεσα τη σειρά των δημοσιευμάτων του «Ιδρύματος Κωστή Παλαμά», ώστε να μπορούν να την αξιοποιήσουν, σε συνδυασμό με τη σχετική βιβλιογραφία, στις εργασίες τους. Η υποβολή των αιτήσεων/δηλώσεων συμμετοχής θα γίνεται μέσω των Υπευθύνων Σχολικών Δραστηριοτήτων της Π/θμιας (mail@dipe.ait.sch.gr & thtsilikas@sch.gr) και Δ/θμιας (mail@dide.ait.sch.gr & renoschris@gmail.com) Εκπ/σης Αιτ/νίας και συμπληρωματικά θα αποστέλλονται και στο ΚΠΕ Μεσολογγίου ηλεκτρονικά (mail@kpe-mesol.ait.sch.gr) ή με fax (26310 23048). Επισυνάπτεται έντυπο Αίτησης/Δήλωσης Συμμετοχής.
Δικαίωμα συμμετοχής στο διαγωνισμό έχουν οι σχολικές μονάδες της Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Ι.Π. Μεσολογγίου σύμφωνα με τον πίνακα των αποδεκτών που περιλαμβάνεται στο συνημμένο έγγραφο. Καλούνται οι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων ανεξαιρέτως να συμμετάσχουν υποβάλλοντας εργασίες μέσω της σχολικής μονάδας στην οποία υπηρετούν. Παρακαλούνται οι Δ/νσεις Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης Αιτ/νίας και οι Υπεύθυνοι Σχολικών Δραστηριοτήτων αντίστοιχα να αποστείλουν την παρούσα πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος στις σχολικές μονάδες ευθύνης τους σύμφωνα με τον πίνακα αποδεκτών. Παρακαλούνται οι διευθυντές των σχολικών μονάδων να ενημερώσουν τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές ευθύνης τους, καθώς και να τους ενθαρρύνουν ώστε να συμμετέχουν στη διοργάνωση.
Για να κατεβάσετε την αίτηση πατήστε εδώ.
www.kpemesol.gr
Πηγή
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου