Της Μαρία Μόσχου
Με εντατικούς ρυθμούς προχωρεί ο εκσυγχρονισμός της σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτου - Πάτρας, με στόχο το 2019 ο χρόνος διαδρομής από την Αθήνα στην Πάτρα να μειωθεί σε περίπου δύο ώρες. Μετά τη διάνοιξη της σιδηροδρομικής σήραγγας Παναγοπούλας, η ΕΡΓΟΣΕ ανακοίνωσε ότι προχώρησε στην καθαίρεση της άνω διάβασης της Επαρχιακής Οδού Ξυλοκάστρου - Καρυωτίκων, στην περιοχή του Νεκροταφείου Ξυλοκάστρου.
Πρόκειται για οδική γέφυρα που περνά πάνω από την Εθνική Οδό Κορίνθου - Πατρών και στη θέση της θα ολοκληρωθεί η κατασκευή άλλης γέφυρας μεγαλυτέρων διαστάσεων, ώστε να χωράει κάτω από αυτή τόσο ο αυτοκινητόδρομος όσο και οι σιδηροδρομικές γραμμές.
Η εν λόγω γέφυρα αποτελούσε επί σειρά ετών εμπόδιο στην ανάπτυξη του αυτοκινητοδρόμου και της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων (ΣΓΥΤ) στη θέση αυτή. Αποτελεί τμήμα του έργου «Κατασκευή υπολειπόμενων έργων υποδομής, επιδομής, σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων σηράγγων για τη Νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Κιάτο - Ροδοδάφνη» συνολικού μήκους 71,5 χιλιομέτρων, με το οποίο ολοκληρώνεται η κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι τη Ροδοδάφνη και αναμένεται να λειτουργήσει με σύγχρονη ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση μέχρι το 2018.
Υπενθυμίζεται ότι στα μέσα Φεβρουαρίου η ΕΡΓΟΣΕ είχε ανακοινώσει την ολοκλήρωση της διάνοιξης του ανατολικού μετώπου της σιδηροδρομικής σήραγγας Παναγοπούλας.
Πρόκειται για δίδυμη σήραγγα συνολικού μήκους περίπου 5 χλμ. ανά κλάδο και αποτελεί τμήμα του έργου «Κατασκευή υποδομής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ροδοδάφνη - Ψαθόπυργος και σήραγγας Παναγοπούλας», συνολικού μήκους 21,5 km και προϋπολογισμού 293,1 εκατ. ευρώ. Με την ολοκλήρωση της διάνοιξης της σήραγγας και στο δυτικό της μέτωπο, η οποία αναμένεται εντός του 2016, ολοκληρώνεται η κατασκευή της υποδομής του εν λόγω τμήματος που αποτελεί μέρος της γραμμής Ροδοδάφνη - Ρίο και αναμένεται να λειτουργήσει με σύγχρονη ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση μέχρι το 2019. Το έργο Ροδοδάφνη - Ψαθόπυργος αφορά την κατασκευή της υποδομής διπλής ηλεκτροκινούμενης γραμμής με σύγχρονο σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης χωρίς ισόπεδες διαβάσεις. Οι στάσεις που θα κατασκευαστούν είναι οι Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καμάρες, Ψαθόπυργος, Αραχωβίτικα.
Το έργο αποτελεί τμήμα του ευρύτερου προγράμματος εκσυγχρονισμού του άξονα Αθήνας-Πάτρας και αποσκοπεί:
Στη μείωση του χρόνου διαδρομής της γραμμής Αθήνας-Πάτρας σε 2 ώρες από 3 ώρες 25', μετά και την ολοκλήρωση των έργων έως την Πάτρα.
Στην επέκταση του εκσυγχρονισμού του υπάρχοντος δικτύου σε μεγάλο μήκος του, πέραν του Κιάτου, καθώς και στην εξασφάλιση της διαλειτουργικότητάς του (ενιαίο εύρος γραμμής) με το βορείως της Αθήνας σιδηροδρομικό δίκτυο.
Σύνδεση με Πάτρα
Παράλληλα το υπουργείο Υποδομών προωθεί την επέκταση και ολοκλήρωση του νέου υψηλών προδιαγραφών σιδηροδρομικού δικτύου ΠΑΘΕ, με την ανάπτυξη της σχετικής υποδομής στην περιοχή της Πάτρας. Ήδη έχει ξεκινήσει διάλογος με τον Δήμο Πάτρας προκειμένου να συζητηθούν οι πιθανές λύσεις κατασκευής και χάραξης της γραμμής, προκειμένου να αποφευχθεί η δημιουργία προβλημάτων στον αστικό ιστό της πόλης.
Παράλληλα το υπουργείο Υποδομών προωθεί την επέκταση και ολοκλήρωση του νέου υψηλών προδιαγραφών σιδηροδρομικού δικτύου ΠΑΘΕ, με την ανάπτυξη της σχετικής υποδομής στην περιοχή της Πάτρας. Ήδη έχει ξεκινήσει διάλογος με τον Δήμο Πάτρας προκειμένου να συζητηθούν οι πιθανές λύσεις κατασκευής και χάραξης της γραμμής, προκειμένου να αποφευχθεί η δημιουργία προβλημάτων στον αστικό ιστό της πόλης.
Πρόκειται για ένα έργο, που εντάσσει και αναβαθμίζει την Πάτρα, ως πύλη της Δυτικής Ελλάδας, στο σύγχρονο διευρωπαϊκό δίκτυο σιδηροδρομικών μεταφορών. Σύντομα αναμένεται να ολοκληρωθεί μελέτη και επεξεργασία όλων των εναλλακτικών σεναρίων, για την επιλογή της βέλτιστης τελικής λύσης.
Πηγή
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου