Έρχεται Δημόσιος Φορέας Συγκοινωνιών στην Πάτρα - Μείωση των τιμών στα φοιτητικά εισιτήρια!
Σε αυτήν ο Φορέας θα περιλαμβάνει Προαστιακό Σιδηρόδρομο με επέκτασή του προς Βορρά μέχρι Ψαθόπυργο ή και Αίγιο, με λειτουργία της Νότιας γραμμής Πάτρα - Κάτω Αχαΐα με μέσα σταθερής τροχιάς (ΤΡΑΜ). Επίσης, γραμμή ΤΡΑΜ από Πανεπιστήμιο και Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο έως ΤΕΙ, καθώς και εξέταση της δυνατότητας γραμμής ΤΡΑΜ στην Αγίου Νικολάου και σύνδεση με αναβατόριο με την Άνω Πόλη.
Μείνετε συντονισμένοι στα Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr, το Μεγαλύτερο Φοιτητικό Portal της χώρας για την καθημερινή σας φοιτητική ενημέρωση!
Πιο συγκεκριμένα με ευρεία πλειοψηφία ψηφίστηκε το θέμα «Ρυθμίσεις επί θεμάτων Αστικών Συγκοινωνιών», που ήταν το πρώτο της ημερήσιας διάταξης της συνεδρίασης της Τετάρτης του Δημοτικού Συμβουλίου της Πάτρας, με εισηγητή τον Αντιδήμαρχο Πολεοδομικού Σχεδιασμού, Περιβάλλοντος και Έργων Υποδομής Παύλο Στάμο.
Η απόφαση προβλέπει,τη δημιουργία Δημόσιου Φορέα Αστικών Συγκοινωνιών, που θα περιλαμβάνει προαστικό σιδηρόδρομο και τραμ, σε συνδυασμό με αλλαγές στα δρομολόγια του Αστικού ΚΤΕΛ, προβλέπει η πρόταση της Δημοτικής Αρχής της Πάτρας. Η πρόταση παρουσιάστηκε το απόγευμα της Τετάρτης κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου, από τον Αντιδήμαρχο Πολεοδομικού Σχεδιασμού, Περιβάλλοντος και Έργων Υποδομής Παύλο Στάμο.
Αναλυτικά, τα όσα είπε ο κ. Στάμος στο Συμβούλιο:
Είναι προφανές ότι το πρόβλημα της Αστικής Συγκοινωνίας στο Δήμο μας όπως τονίσαμε και στη συζήτηση για το Συγκοινωνιακό – Κυκλοφοριακό τον περασμένο χρόνο, δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί μεμονωμένα σαν κίνηση και δρομολόγια του Αστικού ΚΤΕΛ.
Θα επαναλάβουμε την θέση μας για Αποκλειστικά Δημόσιο Φορέα Συγκοινωνιών που θα σχεδιάζει και θα υλοποιεί κεντρικά και περιφερειακά την παροχή της Συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης σε όλο το Πολεοδομικό Συγκρότημα του Δήμου Πατρέων, με κριτήριο την κάλυψη των λαϊκών αναγκών για μεταφορά. Σε αυτήν την κατεύθυνση πρέπει να οργανώσουμε την πάλη μας. Ο τρίτος Δήμος της χώρας, με Πανεπιστήμιο, Α.Τ.Ε.Ι, Νοσοκομείο, δεν μπορεί να στερείται δημόσιων ΜΜΜ, τα οποία οφείλει να χρηματοδοτήσει και να λειτουργήσει το κράτος.
Ο Δημόσιος Φορέας θα περιλαμβάνει Προαστιακό Σιδηρόδρομο με επέκτασή του προς Βορρά μέχρι Ψαθόπυργο ή και Αίγιο, με λειτουργία της Νότιας γραμμής Πάτρα - Κάτω Αχαΐα (υπάρχει η μελέτη), ως μέσα σταθερής τροχιάς (ΤΡΑΜ). Επίσης, γραμμή ΤΡΑΜ από Πανεπιστήμιο και Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο έως ΤΕΙ (σύμφωνα με την υπάρχουσα Μελέτη Σκοπιμότητας), καθώς και εξέταση της δυνατότητας γραμμής ΤΡΑΜ στην Αγίου Νικολάου και σύνδεση με αναβατόριο με την Άνω Πόλη.
Η σημερινή κυβέρνηση, όπως και οι προηγούμενες αστικές κυβερνήσεις, στηρίζει και υπηρετεί την καπιταλιστική ανάπτυξη. Αντιμετωπίζει τα μέσα μαζικής συγκοινωνίας ως πεδίο κερδοφορίας ή υποβοήθησης της κερδοφορίας του κεφαλαίου και δεν λειτουργεί για την εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών, την μετακίνηση των εργαζομένων με ασφάλεια, ταχύτητα για να κερδίζουν ελεύθερο χρόνο.
Η Πάτρα αντιμετωπίζει τεράστιο πρόβλημα με την μετακίνηση των κατοίκων της. Με στοιχεία παλαιότερης μελέτης, μόλις το 6% των μετακινούμενων εξυπηρετείται από Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Το Αστικό ΚΤΕΛ είναι ιδιωτική επιχείρηση και λειτουργεί με βάση το κέρδος και όχι την εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών.
Επομένως η πάλη ενάντια σε αυτή την αντιλαϊκή πολιτική δεν είναι ένα δευτερεύον ζήτημα, είναι το κύριο ακόμη για να έχουμε ή για να προσδοκούμε έστω στοιχεία ανακούφισης για τα λαϊκά εργατικά στρώματα και στο συγκεκριμένο ζήτημα της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης.
Στις σημερινές συνθήκες απαιτείται συντονισμένη προσπάθεια διεκδίκησης για την πόλη μας σε χρηματοδοτήσεις των αντίστοιχων έργων σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα, που αφορούν γενικότερα το θέμα του κυκλοφοριακού και των υποδομών.
Με την ολοκλήρωση της Κανακάρη και της Μίνι Περιμετρικής μέσα στον επόμενο χρόνο να έχουμε ολοκληρώσει την συζήτηση για την παρέμβαση στην Αστική Συγκοινωνία με πρώτη προσέγγιση δύο βασικούς Άξονες από Βορρά προς Νότο:
1) Προαστιακός Άγιος Βασίλειος – Ακταίο- Ρίο- Πάτρα και γραμμή Νο 5 παραλιακή διαδρομή Πάτρα- Ιτιές- Παραλία –Ροϊτικα- Μονοδένδρι –Βραχναίϊκα – Τσουκαλέϊκα- Καμίνια μέχρι την ολοκλήρωση της Γραμμής Σταθερής Τροχιάς του Προαστιακού Πάτρα – Κάτω Αχαïα.
2) Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο – Πανεπιστήμιο- οδός Πανεπιστημίου – Μίνι Περιμετρική- Νοσοκομείο Άγιος Ανδρέας – Πατρών Κλάους- Α.Τ.Ε.Ι. που είναι και στόχος για μετατροπή σε Γραμμή Σταθερής Τροχιάς (ΤΡΑΜ).
Με αφετηρία αυτούς τους βασικούς άξονες θα πρέπει να μελετηθεί η διάρθρωση της Αστικής Συγκοινωνίας με κάθετες συνδέσεις των δύο Αξόνων και επέκτασή τους προς τους συγκροτημένους οικισμούς του Δήμου.
Μείωση των τιμών στα φοιτητικά εισιτήρια!
Στηρίζουμε και διεκδικούμε την καθιέρωση του ενός εισιτηρίου για μία διαδρομή, την κάρτα των απεριορίστων διαδρομών και τη μείωση της ακριβής τιμής του εισιτηρίου από τη διοίκηση του Αστικού ΚΤΕΛ. Δραστική μείωση της τιμής για φοιτητές και σπουδαστές. Να καθιερωθεί για τους ανέργους δωρεάν κάρτα απεριορίστων διαδρομών. Επίσης, το Αστικό ΚΤΕΛ δεν μπορεί να προχωρά σε μονομερείς ενέργειες διακοπής Αστικών Γραμμών.
Ο Δήμος με τις υπηρεσίες του, κυρίως την Διεύθυνση Έργων Υποδομής, παίρνει όλα τα απαραίτητα μέτρα για τη βελτίωση της βατότητας των δρόμων, με βάση τις δυνατότητές του.
Με τις υπάρχουσες εργολαβίες Ανατολικού, Αρκτικού, Κεντρικού και Νοτίου Διαμερίσματος καθώς και τις εργολαβίες ανακατασκευής φθαρμένων οδοστρωμάτων, να ανακατασκευαστούν τα τμήματα των οδών που είναι κατεστραμμένα (12ου Συντάγματος, Σταματίου Βουλγάρεως, Ιεροθέου, Ζαΐμη, Ευβοίας κλπ.) με προτεραιότητα. Το συνεργείο ασφαλτικών επίσης, σε πρώτη προτεραιότητα πρέπει να έχει την επούλωση μεμονωμένων λάκκων στους λεωφορειόδρομους.
Επίσης με τα εκτελούμενα έργα σε πρώτη προτεραιότητα θα είναι προσβάσιμα και τα μέσα μαζικής μεταφοράς από ΑμΕΑ κλπ.
Καθοριστικός παράγοντας που επηρεάζει έντονα την καθημερινή ζωή των κατοίκων και την όλη λειτουργία της πόλης είναι το δίκτυο των Αστικών Συγκοινωνιών, το οποίο καλύπτει την ευρύτερη μητροπολιτική περιοχή της Πάτρας, δηλαδή το σύνολο των οικισμών του πρώην Δήμου Πατρέων, των δημοτικών ενοτήτων Μεσσάτιδας και Παραλίας καθώς και το μεγαλύτερο μέρος των οικισμών των δημοτικών ενοτήτων Ρίου και Βραχνεΐκων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που περιέχονται στη «Μελέτη Σκοπιμότητας για την εξυπηρέτηση της πόλης της Πάτρας με Τραμ», οι περισσότερες διαδρομές των γραμμών είναι διακεντρικού τύπου, δηλαδή συνδέουν περιοχές εκατέρωθεν της κεντρικής περιοχής διερχόμενες από την κεντρική περιοχή, ενώ υπάρχουν και αρκετές διαδρομές που είναι ακτινικές και συνδέουν διάφορες περιοχές της Πάτρας με το κέντρο της πόλης. Το συνολικό μήκος όλων των γραμμών είναι 490 km.
Δεδομένου δε ότι οι υπάρχουσες λεωφορειακές γραμμές που διέρχονται από το κέντρο της Πάτρας (π.χ. γραμμές Νο 1, 2, 3) πρωτοκαθορίστηκαν πριν από τουλάχιστον πενήντα χρόνια (τη δεκαετία του 1960, σύμφωνα με το Αστικό ΚΤΕΛ Πάτρας), καθίσταται επιτακτική η ανάγκη αναδιάρθρωσης του δικτύου των Αστικών Συγκοινωνιών, με επανακαθορισμό των αστικών γραμμών λεωφορείων, των αφετηριών, των διαδρομών, των στάσεων και του τέρματος των αντίστοιχων γραμμών, αρμοδιότητα πλέον που ανήκει στο Δήμο Πατρέων, σύμφωνα με το αρθρ. 94 παρ. 2 εδαφ. 17, του Ν. 3852/4.6.2010 (ΦΕΚ 87/τ.Α΄/7.6.2010) «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης − Πρόγραμμα Καλλικράτης».
Πηγή
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου